Свържете се с нас
Gmail и Yahoo, две от най-използваните имейл услуги в света, въвеждат значителни технически промени в начина, по който се изпращат електронни писма (т.н. имейли). Ако се придържате към добрите практики, няма причина за тревога! В този текст ще бъдат представени кратки обяснения относно това, какво точно се променя и как тези нововъведения могат да повлияят на вас.
От м. Февруари 2024 г., фирмите, които изпращат имейли, са задължени да конфигурират валиден DMARC протокол, допълнително към SPF или DKIM, за да осигурят удостоверяване на имейлите си.
Това изискване се отнася за всички, които изпращат имейли, но има пряко въздействие върху тези, които изпращат масови кампании. Според Gmail, “масово изпращане” означава повече от 5000 съобщения на ден.
В случай на Yahoo, не е посочена конкретна граница, но се препоръчва съобразяване със стандартите.
Имейл удостоверяването включва използването на различни протоколи:
- SPF (Sender Policy Framework) определя, кои имейл сървъри са оторизирани да изпращат имейли от името на даден домейн.
- DKIM (DomainKeys Identified Mail) представлява метод за криптиране на дигитален подпис в заглавието на имейла, който прави проверка на автентичността на изпращача.
- DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) е протокол, предпазващ домейна от изпращане на измамни имейли и спам. Той позволява на получаващите сървъри да потвърдят идентичността на изпращача, използвайки информацията от SPF и DKIM записите.
Какво означава това за вас?
Ако изпращате масови имейл кампании, е важно да конфигурирате валиден DMARC запис, за да гарантирате успешната им доставка.
Дори и ако не изпращате имейл бюлетини, спазването на DMARC е силно препоръчително за подобряване на сигурността и репутацията на вашия домейн.
Препоръки:
- Проверете дали имате валидни SPF и DKIM записи за вашия домейн.
- Настройте DMARC протокол, следвайки указанията на вашия домейн доставчик.
- Тествайте DMARC протокола, за да се уверите, че е правилно настроен.
Ако не отговорите на изискванията за имейл удостоверяване, Google може да предприеме различни мерки, включително:
1. Ограничаване на честотата на получаване на имейли от този изпращач: Google може да намали честотата, с която приема имейли от даден изпращач, което може да доведе до забавяне в доставката или временно спиране на приемането на нови имейли.
2. Блокиране на имейл съобщенията: Ако изпращачът не отговори на изискванията, Google може да реши да блокира изпращането на имейли от този изпращач, което ще предотврати доставката на съобщенията му до пощенските кутии на потребителите.
3. Маркиране на имейл съобщенията като СПАМ: Google може да реши да маркира имейл съобщенията от неудостоверени изпращачи като спам, което може да доведе до тяхното изолиране в специалната папка за спам в пощенската кутия на потребителите.
Специално при Gmail, ако изпращачът не е активирал SPF или DKIM и съобщението не е удостоверено, получателите могат да видят съобщение от вида:
550-5.7.26 This mail has been blocked because the sender is unauthenticated.
550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.
Това означава, че писмото е блокирано, и няма да се достави до пощата на получателите. За да избегнете тези проблеми, е важно да се съобразите с изискванията за имейл удостоверяване и да настроите съответните протоколи като SPF, DKIM и DMARC.
В случай, че имате нужда от съдействие за настройката на записите по новите правила, винаги може да се свържете с нас и ние ще съдействаме.
5 / 5 - (1 vote)