Какво представлява т.н. Google Consent Mode v2
Като част от ангажимента си към поверителността и личните данни на потребителя, Google усилено насърчава прилагането на правилата за съгласие на потребителите в Европейския съюз в екосистемата за дигитално рекламиране. Всички рекламодатели и маркетологи, следва да съобразяват с правилата за съгласие на потребителите в ЕС, ако желаят да използват персонализация на рекламните послания. През м. Март 2024 г., действията на Google ще са съсредоточени във всички функции за:
- Уебсайтове: Маркери, които изпращат маркетингови данни към Google;
- Приложения: SDK, които предават маркетингови данни към Google;
- Качвания на данни: Инструменти за качване на данни от източници извън Google, като например продажби в магазини или импортиране на офлайн реализации.
За да продължите да използвате функциите за измерване, персонализация на рекламите и ремаркетинг е необходимо да получите съгласие за използването на лични данни от крайните потребители, които се намират в Европейското икономическо пространство (ЕИП), и да споделите тхенически конкретно сигналите за съгласие с Google. Тези изисквания се прилагат и ако използвате данни от Google Анализ (вкл. GA4), услуга предоставяна от Google, която услуга на практика изполва почти всеки сайт.
Какво се променя и кои са тези сигнали?
Ако потребител от Европейското икономическо пространство (ЕИП) използва вашия уебсайт или приложение и вие измервате поведението на потребителите с маркери на Google (за маркетинг и статистика), трябва да предоставите възможност на Google да управлява избора на крайните потребители относно техните съгласия. Режимът на получаване на съгласие ви предоставя възможността да променяте начина, по който маркерите на Google се държат в зависимост от взаимодействието на посетителите с лентата за бисквитки за получаване на съгласие на вашия уебсайт.
За тази цел, Google актуализира API за режима на получаване на съгласие, включвайки два допълнителни параметъра:
Име | Тип | Описание |
---|---|---|
ad_user_data | низ | Задава съгласие за изпращане на потребителски данни към Google за рекламни цели. |
ad_personalization | низ | Задава съгласие за персонализирано рекламиране. |
Именно тези параметри ще следи Гугъл в началото на м. Март 2024 г.
Имайте в предвид, че след правилна интеграция на Consent mode V2 към сайта Ви, е възможно да получите спад на трафика в Google Analytics 4. Това не означава, че нямате трафик към сайта, а че няма да можете да го проследявате по начина, по който сте го правили до момента.
Какво е решението?
Решението е чисто техническо. Ние от eWeb.bg сме на разположение да предложим решението на всеки сайт, независимо от платформата му. Решение за режим на съгласие на Google v2 може да приложим в платформи като OpenCart, WordPress, различни framework, къстъм сайтове и др.
Може да се свържете с нас за съдействие с вашия сайт за интеграция на Google Consent Mode v2, от контактната форма по-долу и ще ви съдействаме съвсем скоро 🙂